Sauna pro zdraví i relaxaci

7 důvodů, proč se saunovat

Zhruba 50% lidí denně zažívá stres na pracovišti. Co takhle se stresu vyhnout a užívat si psychickou i fyzickou pohodu? Pořiďte si saunu. Mnohé vědecké výzkumy prokázaly její blahodárné účinky na zdraví. Tady jsou ty hlavní.

Relaxace

Méně stresu

Sauna Vás dobije pozitivní energií a tělo si díky ní odpočine. Během saunování se v těle uvolňují endorfiny, známe jako hormony štěstí. Pár minut v sauně Vám tak zaručí úsměv po zbytek dne.

Imunita

Lepší imunita

Saunování je typické pro střídání fáze zahřátí a následného ochlazení. Díky tomu se tělo stává odolnějším a zlepšuje se jeho imunita. Méně často Vás tedy skolí chřipka či jiná viróza.

Proti bolesti

Regenerace

Při prohřívání těla se zvyšuje pohyblivost kloubů, a zároveň dochází k uvolnění napětí ve svalech. Díky tomu se zmírňuje napětí v celém těle, které tak může odpočívat a regenerovat. Saunování se proto doporučuje využívat při poranění svalů, vazů a kloubů v rámci rekonvalescence.

Dýchací cesty

Pozitivní vliv na dýchací cesty

Pobyt v sauně je vhodný také při potížích se záněty dýchacích cest a průdušek. Může vést ke zmírnění nemocí dýchacích cest, napomáhá celkové vitalitě plic, a působí pozitivně při dýchacích potížích, zejména pak v kombinaci s aromaterapií.

Detox

Detoxikace organismu

Pokud chcete tělo detoxikovat, je třeba ho zbavit škodlivých látek. Díky pobytu v sauně dochází k nadměrnému pocení, čímž se z těla vyplavují škodlivé toxiny. Organismus se tak pročistí, a Vy se budete cítit zdravější a lépe.

Zdravější kůže

Saunování je známé také pro svůj pozitivní vliv na pokožku. Pomáhá nejen při zmírnění kožních onemocnění, ale také při léčbě lupénky a atopických ekzémů. Díky pobytu v sauně dochází k prokrvení pokožky a otevření pórů. Pokožka následovně regeneruje, je zdravější a lépe dýchá. Celkově pak vypadá mladší, zdravější a jemnější.

Lepší činnost srdce a cév

Pobyt v sauně Vám doslova rozpumpuje srdce. Tepová frekvence se při saunování zvýšuje na 100-150 tepů za minutu. To odpovídá fyzickému cvičení s nízkou až střední intenzitou. Pravidelný pobyt v sauně má tedy podobné přínosy jako pravidelné cvičení - lepší funkce srdce, prokrvení celého těla, snížení výskytu arytmií a zlepšení krevního tlaku.

Tyto a mnohé další pozitivní účinky Vám může přinést pravidelné saunování. Nejdůležitější je ovšem pocit, který v sauně budete mít. Doporučujeme vyzkoušet jednotlivé typy saun, teprve potom si nejlépe vyberete, která má na Vás ty správné účinky, a ve které je Vám nejvíce příjemně. Představte si to. Příjemné teplo, prohřáté tělo, tóny relaxační hudby a Vaše oblíbená vůně z dětství. Nad hlavou noční obloha. Pocit naprostého uvolnění.  Odbourejte stres a nalaďte se na pozitivní vlnu. Pořiďte si saunu již dnes.

O dalších účincích si můžete přečíst také v této věděcké studii, o účincích infrasauny pak ve studii od společnosti Physiotherm.

GALERIE

TOP